Sevensix velger crowdfunding

Gründer av Sevensix, Trond Kittelsen.

Verdens første Ai-tennistrener, Sevensix, gjennomfører nå en fundraising runde og har valgt å gå for crowdfunding for global skalering av selskapet.

Verdens første AI-coach for tennis! SevenSix er en norskutviklet app som bruker AI for å analysere tennissvingen til spillere. Gründer Trond Kittelsen har jobbet på bryggekanten i Stavanger øst siden 2017, og for to år siden rullet appen ut i markedet og har siden den gang fått brukere fra 192 land.

Selskapet har et globalt distribusjonsamarbeid med Wilson, der de bla. promoterer SevenSix på flere hundre tusen racketer. Nå henter de penger for å videreutvikle produktet, utvikle en Android-versjon, bruke teknologien på andre sporter, og fortsette den globale reisen.

Fikk fart under pandemien

Mye stoppet opp når pandemien, men for noen bedrifter fikk god fart på grunn av nedstenging, endring i vaner og økt digitalisering. Innovasjon Norge hadde ny rekord i støtte til selskap i Stavanger-regionen, og dette har også vært med å bidra til at vi nå har en banebrytende app i verdens største individuelle idrett.

Henter 5 MNOK via crowdfunding

Sevensix har valgt Dealflow som plattform når de nå skal hente 5 MNOK. Dette legges ut i markedet 7. februar, men interesserte kan allerede melde interesse her eller følg kampanjen hos Dealflow. Minste investering er satt til 5000 NOK, og pre money valuation er satt til 53 MNOK.

Et globalt nedslagsfelt

«Tennis har et stort globalt nedslagsfelt med 1,3 milliarder fans, spillere og trenere. Vi henvender oss til tennis konsumenten, altså massemarkedet for tennis», forteller daglig leder, Trond Kittelsen.

Kort fortalt analyserer SevenSix hvordan spillere konverterer energien fra kroppen til ballen ved balltreff. De fokuserer på hofte- og skulderrotasjoner, sammen med håndledds-hastighet, for å gi spillerne en poengsum på denne avgjørende delen av svingen. AI’en sammenligner svingen med en profesjonell og gir feedback på svingen.

Kapitalen som hentes via denne emisjonen vil gå til produktutvikling, til å bygge videre på teknologien, og til å øke brukerveksten.

Previous
Previous

Velkommen til Impact Awards 20. april!

Next
Next

Demoday for Fauna Ekperimentet - tydelig interesse for grønne investeringer